23 Mayıs 2018





Rockstar Etkisini Devam Ettiren Bir Albüm

Post Malone- Beerbongs & Bentleys

7/10





     
   95 Doğumlu New Yorklu sanatçı Austin Richard Post, günümüz popüler müziğinin vazgeçilmezi olan trap’in en önemli isimlerinden biri haline geldi. Post Malone ismiyle piyasaya açılan sanatçı, rapper’lığın yanında aynı zamanda şarkı da söylüyor. Tıpkı piyasanın zirvesindeki diğer isimlerden Drake gibi. Malone, 2015 yılında -2 günde yazıp kaydettiği- ilk single’ı White Iverson’u Soundcloud’da piyasaya sürdü ve ileride şu fotoğrafı çektirebilecek kadar üne kavuştu. Bu başarının ardından Too Young ve Go Flex gibi iki muazzam single ve ardından da ilk albümü Stoney’i ortamlara salan şarkıcı, buradaki Congratulations ve I Fall Apart ile artık tüm dünyanın bildiği bir isim haline geldi.


            2017 yazının bitmesinin ardından eylül ayında 21 Savage destekli Rockstar single’ını yayımlayan şarkıcı, bu parça ile resmen zirveye çöktü. Dünya müzik listelerinde ve özellikle de Spotify’da haftalarca zirvede kalan parça, trap müziğin de böylece Everest’i haline geldi.  “I've been fuckin' hoes and poppin' pillies.”, “She ask me light a fire like I'm Morrison.” ve  “Dude, your girlfriend is a groupie.” gibi sözleriyle şarkıda Rock n Roll kültürüne de birçok gönderme vardı. Tank God’ın sade ama akılda kalıcı beat’leri ve Malone’un hook görünümlü nakaratıyla kendini daha ilk dinleyişte sevdirmeyi başaran eserlerden biri oldu.


            Bu sefer 2018 yazı öncesinde ikinci albümü Beerbongs & Bentleys’i yayımlayan Malone, devasa hiti Rockstar’ın da bulunduğu bu kayıtla beraber devasa beklentileri de beraberinde getiriyor. 14 parçalık önceki albüm sonrası, bu kayıtta da 18 şarkıyla karşımızda resmen duble bir albüm var. Şarkı sayısının fazla olması ise hem iyi hem kötü; çünkü albümde gerçekten çok fazla demo gibi anlamsız iş var, buna rağmen birçok kaliteli trap hiti de mevcut. Özellikle de ilginç bir şekilde albümün ikinci yarısı çok daha sağlam. Bu, çoğu albümde karşılaşmadığımız bir durum; ancak 18 şarkının yarısı bile kendini defalarca dinletebiliyorsa elimizde 9-10 tane kaliteli eser var demektir.


            Psycho, akılda kalıcı nakaratıyla albümün önemli işlerinden biri. Ayrıca bu nakarattaki “Damn, my AP goin' psycho, lil' mama bad like Michael.” girişi ise Posty’nin sürekli Fallout oyununu oynamasına ve Michael Jackson’ın Bad’ine bir gönderme. Şuradaki tweet’te de görebilirsiniz. Bunun yanında Better Now, belki de albümün en başarılı parçalarından biri olmuş: Şarkı, sanatçının I Fall Apart’ta da bahsettiği eski ilişkisi için yazılmış ve bu yüzden de oldukça “atarlı” şarkı sözleri mevcut. Dinleyiciyi kendine bağlayan en önemli özelliklerin ise nakarattaki melodi ve prodüksiyon olduğunu söyleyebiliriz.

            Posty’nin daha da derinleştiği şarkı ise şüphesiz Stay. Üstelik burada sadece akustik gitar eşliğinde bir folk tadı var. Bu anlamda parça, bizlere ilk albümünün deluxe versiyonundan Leave’i hatırlatıyor. Özellikle, isimlerinin zıtlığı da ufak bir ayrıntı. Bu arada Malone, şuradaki videoda da Don't Think Twice, It's All Right cover’ladığı gibi folk tanrısı Bob Dylan’ın resmen hastası. Hem Twitter’da şöyle paylaştığı üzere her defasında en büyük ilhamının o olduğunu dile getiriyor hem de onu dövmesini yaptıracak kadar çok seviyor. Böylece albümün en çok hisse sahip şarkısı ise doğal olarak bu oluyor.


            Same Bitches ve 92 Explorer ise özellikle beat’leriyle albümün en dikkat çekici parçalarından oluyorlar. Ayrıca başarılı rapper G-Eazy’nin flow’ları da her zaman ki gibi alev alev. Ayrıca Blame It On Me de Stoney albümünün etkilerini en çok taşıyan güzelliklerden biri. Malone’un vokallerinin nispeten diğer şarkılarından daha ön planda olduğu Over Now ise albümün akılda kalan başka bir işi. Aslında tabii ki piyasadaki trap’çilerin yüzde 99’u gibi vokallerde Auto-Tune yardımıyla üst notalara çıkılsa da bu parçaya vokaller gayet yakışmış. Genel olarak ise albüm, Rockstar’a doyamayanlar için aynı tatta bir güzellik; ancak değindiğimiz gibi çok fazla şarkı barındırıyor. Biraz törpülenseydi daha ayakları yere basan bir modern trap eseriyle karşılaşabilirdik. Yine de özellikle ikinci yarısını zevkle dinleyebilirsiniz!
           

Kaynak: 1, 2.