Rockstar Etkisini Devam Ettiren Bir Albüm
Post Malone- Beerbongs & Bentleys
7/10
2017 yazının
bitmesinin ardından eylül ayında 21 Savage destekli Rockstar single’ını
yayımlayan şarkıcı, bu parça ile resmen zirveye çöktü. Dünya müzik listelerinde
ve özellikle de Spotify’da haftalarca zirvede kalan parça, trap müziğin de
böylece Everest’i haline geldi. “I've
been fuckin' hoes and poppin' pillies.”, “She ask me light a fire like I'm
Morrison.” ve “Dude, your girlfriend is
a groupie.” gibi sözleriyle şarkıda Rock n Roll kültürüne de birçok gönderme
vardı. Tank God’ın sade ama akılda kalıcı beat’leri ve Malone’un hook görünümlü
nakaratıyla kendini daha ilk dinleyişte sevdirmeyi başaran eserlerden biri
oldu.
Bu sefer
2018 yazı öncesinde ikinci albümü Beerbongs & Bentleys’i yayımlayan Malone,
devasa hiti Rockstar’ın da bulunduğu bu kayıtla beraber devasa beklentileri de
beraberinde getiriyor. 14 parçalık önceki albüm sonrası, bu kayıtta da 18
şarkıyla karşımızda resmen duble bir albüm var. Şarkı sayısının fazla olması
ise hem iyi hem kötü; çünkü albümde gerçekten çok fazla demo gibi anlamsız iş
var, buna rağmen birçok kaliteli trap hiti de mevcut. Özellikle de ilginç bir
şekilde albümün ikinci yarısı çok daha sağlam. Bu, çoğu albümde
karşılaşmadığımız bir durum; ancak 18 şarkının yarısı bile kendini defalarca
dinletebiliyorsa elimizde 9-10 tane kaliteli eser var demektir.
Psycho,
akılda kalıcı nakaratıyla albümün önemli işlerinden biri. Ayrıca bu nakarattaki
“Damn, my AP goin' psycho, lil' mama bad like Michael.” girişi ise Posty’nin
sürekli Fallout oyununu oynamasına ve Michael Jackson’ın Bad’ine bir gönderme. Şuradaki
tweet’te de görebilirsiniz. Bunun yanında Better Now, belki de albümün en
başarılı parçalarından biri olmuş: Şarkı, sanatçının I Fall Apart’ta da
bahsettiği eski ilişkisi için yazılmış ve bu yüzden de oldukça “atarlı” şarkı
sözleri mevcut. Dinleyiciyi kendine bağlayan en önemli özelliklerin ise
nakarattaki melodi ve prodüksiyon olduğunu söyleyebiliriz.
Posty’nin
daha da derinleştiği şarkı ise şüphesiz Stay. Üstelik burada sadece akustik
gitar eşliğinde bir folk tadı var. Bu anlamda parça, bizlere ilk albümünün
deluxe versiyonundan Leave’i hatırlatıyor. Özellikle, isimlerinin zıtlığı da ufak bir ayrıntı. Bu arada Malone, şuradaki videoda da
Don't Think Twice, It's All Right cover’ladığı gibi folk tanrısı Bob Dylan’ın resmen
hastası. Hem Twitter’da şöyle paylaştığı üzere her defasında en büyük ilhamının
o olduğunu dile getiriyor hem de onu dövmesini yaptıracak kadar çok seviyor.
Böylece albümün en çok hisse sahip şarkısı ise doğal olarak bu oluyor.
Same
Bitches ve 92 Explorer ise özellikle beat’leriyle albümün en dikkat çekici parçalarından
oluyorlar. Ayrıca başarılı rapper G-Eazy’nin flow’ları da her zaman ki gibi
alev alev. Ayrıca Blame It On Me de Stoney albümünün etkilerini en çok taşıyan
güzelliklerden biri. Malone’un vokallerinin nispeten diğer şarkılarından daha
ön planda olduğu Over Now ise albümün akılda kalan başka bir işi. Aslında tabii
ki piyasadaki trap’çilerin yüzde 99’u gibi vokallerde Auto-Tune yardımıyla üst
notalara çıkılsa da bu parçaya vokaller gayet yakışmış. Genel olarak ise albüm,
Rockstar’a doyamayanlar için aynı tatta bir güzellik; ancak değindiğimiz gibi
çok fazla şarkı barındırıyor. Biraz törpülenseydi daha ayakları yere basan bir
modern trap eseriyle karşılaşabilirdik. Yine de özellikle ikinci yarısını
zevkle dinleyebilirsiniz!