Olgunluk Döneminde Bir Optimist
Jason Mraz- "Yes!"
7/10
Şarkıcıyı
“mainstream” diye tabir edilen ana akım piyasasına çıkartan albüm ise üç yıl
sonra yayımladığı “We Sing. We Dance. We Steal Things.” oldu. Albüm çıkmadan
önce ise, orijinal bir yöntemle parçaların canlı performans versiyonları,
EP’ler halinde üçe bölünerek (We Sing, We Dance & We Steal Things) birer ay
aralıklarla dinleyicilerle önceden buluştu. Tarzını biraz daha hafifleten sanatçının
bu albümünün çıkış parçası “I’m Yours” tam anlamıyla Mraz’ın ismini bütün
dünyaya duyurup büyük bir hit olurken Colbie Caillat ile birlikte söylediği
“Lucky” ise yine o dönemde radyolarda en çok çalınan parçalardan biri haline
geldi. Albümden ayrıca “Love for a Child” ve “A Beautiful Mess” gibi parçalar
da dikkat çekti. Bunun sonrasında 4 yıllık bir aranın ardından “Love Is a Four
Letter Word” isimli albümü piyasaya süren Mraz, bu albümdeki “I Won’t Give Up”
ile yine önemli bir başarı yakaladı, ayrıca “93 Million Miles” ve “The Woman I Love” da yine kendi alanında başarılı single’lardı; ancak önceki albümün ticari
başarısı yakalanamadı ve bu eser o albümün gerisinde kaldı.
Toca Rivera ile birlikte |
Jason Mraz,
bu yılın temmuz ayında ise beşinci albümü “Yes!” ile dinleyenlerin karşısına
çıktı. Öncelikle söylemek gerekir ki daha önce herhangi bir Mraz albümü
dinlemiş bir kimse, bu albümün temposunun oldukça düşük olduğunun rahatlıkla farkına
varabilir. Hatta kendi ismiyle değil de “Jason Mraz Acoustic” adıyla bile
piyasaya sürülebilirdi albüm. Yani bu olgunluk dönemi eseri, ilginç bir şekilde
gerçekten alışık olunan Mraz havasında değil. Aslında tabii ki sanatçının o her
zamanki optimistliği ve albümün aşk şarkılarından oluşması yine bilinen şekilde
olmuş ancak müzik, altyapı olarak cidden biraz fazla yavaşlamış. Zaten ilk
albümündeki enerjiyi şarkıcıdan beklemek pek mümkün değil; çünkü zamanla
birlikte giderek parçaların temposunun düştüğü ve Mraz’ın artık bu yönde yol
almak istediği çok açık. Buna rağmen albüm genel anlamda değerlendirildiğinde
ise “Yes!”i oluşturan bu tarzdaki hafif ve samimi parçalar gerçekten insanı
boğmayacak rahat bir şekilde, keyifle dinlenecek yapıda olmuş. Albümde
birbirine benzeyen birçok parça bulunsa da aslında albüm tamamen
dinlenildiğinde bu benzerliklerin birbirini tamamladığı ve aslında şarkıların ahengin
birer parçaları olduğu fark ediliyor. Bu nedenle de kolayca dinlenebilen ve
rutine rağmen ilginç bir şekilde insanı sıkmayan bir albüm.
Albümün ön
plana çıkan parçaları olarak intro ertesinde albümün açılışını yapan “Love Someone” dikkat çekiyor. Aynı zamanda çıkış parçası olarak belirlenen parça,
albümün geri kalanı için dinleyiciye fikir de veriyor. Hemen ardından gelen “Hello, You Beautiful Thing” ise akılda kalıcı nakaratıyla müzikseverleri yakalıyor. Sonrasında
“Long Drive”da Jason Mraz, uzun bir yolculuk sırasında kız arkadaşıyla sırf
daha fazla süre birlikte kalabilmek için ondan arabayı yavaş kullanmasını sakince
rica ediyor. Ardından “Everywhere” ile tempoyu yükselten şarkıcı, kelime
oyunlarıyla dolu şarkı sözleri ve enerjik melodisiyle ilk albümlerini anıyor.
Aslında belki de bu şarkı tadında birkaç parça daha olsaydı albüm gerçekten çok
daha dolu bir karaktere sahip olacaktı. Bunların yanında “Quiet” gitarları ve
çoklu vokalleri, “3 Things” James Blunt parçalarını andıran düzenlemesi ve “You Can Rely On Me” de John Mayer’ın “Continuum”daki işlerine benzeyen yapısıyla
öne çıkan diğer parçalar oluyorlar.
Ünlü
indie-folk grubu Bright Eyes’ın değişmez parçası ve Conor Oberst’in yakın dostu
Mike Mogis, albümde Mraz ile birlikte prodüktörlük görevini üstlenen bir diğer
isimdi. Onun bu albümde bulunması da “Yes!”in temposunu düşük düzeyde tutan bir
başka sebep olabilir; çünkü Mogis de kariyeri boyunca genelde akustik projelerde
bulunmuş bir isim. Ancak bu enerji düşüklüğünün dışında albüm, özellikle
sanatçıyı “I Won’t Give Up” ve “Lucky” gibi slow parçalarla tanıyan
müzikseverler için beklentileri karşılayan, genel anlamda ise yine içinde
birçok orta tempo hiti barındıran kaliteli bir Jason Mraz eseri. Bu nedenlerle
albümün adına da ithafen “evet!” demek gerekir, tavsiye edilebilir bir albüm: “Yes!”